Eerste werkdagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Eerste werkdagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Eerste werkdagen

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

24 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Marhaba! (hallo)
Alweer mijn tweede verslag ter plaatse, veel leesplezier!

Zondag de 15de werd ik om 09:00 uur verwacht bij het hotel. Ik moest, met een aantal anderen, plaatsnemen bij het HR kantoor. Al snel werden wij opgehaald. Het was de meneer waar ik mijn telefonische interview mee heb gehad. Blijkbaar herkende hij mij vrijwel direct, want hij kwam meteen op mij af, gaf mij een hand en zei: ‘leuk je te zien Jeroen, herken je mij nog?’ Haha.

Samen met ik schat 20 andere werknemers heb ik in drie dagen tijd verschillende zaken over Starwood en het Mina Seyahi Complex behandeld. De 20 mensen waren afkomstig uit allerlei delen van de wereld (van Bali tot Rusland) en zijn straks ook werkzaam in verschillende afdelingen (keuken tot zwembad). Het was een gemixte groep en zo nu en dan was er wel eens een taalbarrière, maar toch was het al snel gezellig en leek het of wij elkaar al jaren kenden.

Het hotel wilde dat wij ons speciaal voelde, daarom was er niet alleen een reservering gemaakt in een van de 9 restaurants wat het Mina Seyahi Complex rijk is, maar werd er zelfs op een tripje naar de Burj Al Khalifa niet bespaard. Wij mochten zelfs naar boven, naar het dek! Ik kon dus tijdens mijn inductie (zo noemt het hotel de introductie) een toeristenattractie van het lijstje strepen. Het was een erg leuke ervaring die ik zeker niet had willen missen!

Er was vervolgens geregeld dat wij Maandag (16 februari) de managers zouden ontmoeten. Meteen toen mijn manager mij kwam ophalen wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt. Het was een mevrouw waar ik het eigenlijk meteen goed mee kon vinden. Zij nam mij mee naar de Front Office, legde kort het rooster uit, gaf mij een snelle rondleiding en stelde mij daarna aan het hele Front Office team voor! Iedereen is echt heel aardig en al snel werd ook duidelijk dat ik mij niet klein hoef te voelen, de Front Office staat namelijk vol met lange mannen, haha. Er zal wel nog even geoefend moeten worden op de namen. Hier heten mensen namelijk niet Piet of Henk, maar Kshitij en Gicel of Vaibhav. En dat is nog maar een kleine greep uit het personeelsbestand. Momenteel durf ik mij er nog niet aan te wagen, volgens mij spreek ik 10 procent nog niet eens goed uit, haha. Laat staan dat ik de namen onthoud.

Doordat ik voorgesteld werd aan mijn nieuwe manager wist ik ook meteen in welke van de twee hotels ik zou gaan beginnen. Ik mag nu dan ook vol trots zeggen dat ik een Front Office medewerker ben van het Westin! Ik ben zo ontzettend blij hiermee. Het gebouw is écht enorm! Zelfs na 3 inductiedagen verdwaal ik nog (Dan lach ik maar met mezelf ;) haha), maar tegelijkertijd is het ook een ontzettend mooi gebouw en een harstikke mooi concept! Ik en Westin Klopt gewoon, haha, ik heb er écht een goed gevoel bij!

Woensdag 18 februari moest ik naar het ziekenhuis voor mijn medische onderzoek. Het medische onderzoek wat ik in Nederland had laten doen is blijkbaar niet toereikend genoeg, dus daarom moest ik hier, onder begeleiding van de hotelzuster, naar het ziekenhuis om opnieuw een X-ray te laten maken en bloed af te nemen. Daarnaast ging ik ook voor mijn Emirates ID. Het was top om een keer mee te maken, anders dan een ziekenhuis of gemeentehuis, gingen wij namelijk naar een lokaal winkelcentrum. Hier waren deze instanties namelijk gevestigd, haha. Voor de Emirates ID stond een rij van ik schat 350 man (EN DAN OVERDRIJF IK NIET!), gelukkig hadden wij een afspraak dus mochten wij (na wat moeilijk gedaan te hebben) gewoon doorlopen. Voor het bloedprikken en de scan moesten wij in een ander deel van het winkelcentrum zijn, hier werd dan je naam (door het winkelcentrum) omgeroepen. Héél anders en héél raar ook wel, haha. Laat ik zeggen dat het zonder de hulp van de hotelzuster nooit gelukt was! Ik vertel jullie er graag eens meer over ;)

Toen ik terug kwam begon ik meteen met werken. Ik zal eerst alle operationele afdelingen langs gaan om een goed beeld te krijgen van de processen in het hotel. Zo begon ik met een dag in Service Express. In gewoon Nederlands, de telefooncentrale van het hotelcomplex. Daarna een dag in Housekeeping (hieronder valt: Publieke ruimte, wasserette, bloemen, kantoor en kamers, ook een hele drukke dag dus, haha) en vrijdag heb ik nog meegedraaid met de Conciërge, wat door de drukte in het hotel eigenlijk meer staan en voor je uit kijken werd.

Nu heb ik gelukkig twee dagen vrij gehad (mazzel) en morgen, maandag, begin ik dan weer in de Executive Lounge (voor de VIP’s). Woensdag ga ik dan door naar Guest Relations, om donderdag voor het eerst mijn plaats achter de Front Office in te nemen. Ik heb al gezien dat ik dagen variërend van 9 tot 10 uur werk.

Inmiddels heb ik ook de moed verzameld om een nieuw matras te vragen. Sinds een paar dagen slaap ik dus weer prima. De kamer valt achteraf eigenlijk ook wel mee. Nu dat ik nog wat dingetjes gekocht heb is het best wel comfortabel om hier te wonen. Ook over het eten hoef ik niet te klagen, het is lekker en variërend, soms wel wat koud, maar goed, daar wen je aan. Ik heb nog geen rijst gehad, dus dat is een grote meevaller. In het begin vond ik alles nog een beetje onwennig, maar nu dat ik hier een week zit, merk ik dat ik al aardig mijn draai aan het vinden ben.

Hetgeen echter niet wilt lukken is nog steeds het internet en de telefoon. Internet wordt bij mij in het complex via via geregeld. Je moet je mannetje daarvoor kennen. Laat ik zeggen dat ik genoeg mensen heb die mij willen helpen, maar dat ik net die ene persoon die ik moet hebben niet reageert. Mijn telefoon werkt ook niet echt mee. Het is een héél lang verhaal, maar het komt er gewoon op neer dat het KUT is! Haha, zulke dingen gaan gewoon heel anders als in Nederland, volgens mij heb ik inmiddels al 2 keer in de DU winkel in de Mall of Emirates en 5 keer bij de balie in de lokale supermarkt gestaan, het is gewoon survivallen. Jullie zouden het moeten zien, je lacht je kapot. Een paar gekke die op elkaar gedrukt bij zo’n balie staan. Iedereen schreeuwt maar iets. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Zo zie je maar als er veel gebeurd heb je ook veel te typen. Laat ik zeggen dat het gewoon té veel is om allemaal op papier te zetten. Ik zal proberen snel weer iets te schrijven, al heb ik het de komende tijd wel redelijk druk. Heb natuurlijk ook nog een schoolrapport wat af moet.. Anyway, ik hoop dat het ook goed met jullie gaat!

Groetjes,
Jeroen.




  • 24 Februari 2015 - 13:54

    Toos En Jan:

    Veel succes, met telefoon en internet, ik hoop dat het vlug lukt.
    verder lukt het aardig lijkt me.
    gr. Toos

  • 24 Februari 2015 - 17:02

    Ger:

    Goed werk heeft tijd nodig, dus...............dat met die telefoon en internet komt ook wel goed!
    Heerlijk om je verhalen weer te lezen en ik verheug me op je volgende ervaring.
    Succes met alles.
    groetjes
    Ger

  • 25 Februari 2015 - 11:03

    Jo En Ine.:

    Ha Jeroen wat fijn om te lezen dat het je meevalt.
    Hopelijk gaat het met je telefoon en internet snel lukken.
    Je heb al heel wat geschreven Mam stuurde je mail door.
    Ook fijn dat je een nieuw matras hebt, dus nu kun je lekker slapen na een zware dag.
    Hebben ze daar ook van die lekkere taartjes zoals in de UK?
    we hopen nog veel van je te horen, en geniet ook een beetje.
    Denk er om de tijd is meestal zo voorbij.
    Gr ui het weerter land en tot snel weer Jo & Ine.

  • 26 Februari 2015 - 16:49

    Madelon ( Collega Van Mama):

    Hoi Jeroen,
    Wat leuk om te kunnen lezen hoe je Dubai avontuur verloopt.
    Ik hoor natuurlijk ook de verhalen via mama.
    Ik wens je heel veel succes daar en geniet van deze bijzondere tijd.
    Ik heb gehoord dat een kamer in je hotel heel duur is, anders was ik komen kijken haha.

    Groetjes Madelon

  • 27 Februari 2015 - 17:21

    Patricia:

    Hoi Jeroen,
    geweldig leuk verslag weer! Ik ben blij dat het steeds beter gaat daar.
    Heel veel succes en plezier met je Dubai avontuur.
    Veel groetjes uit de Klaproosstraat,
    Patricia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 29402

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: