Abu Dhabi! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Abu Dhabi! - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi!

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

29 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo allemaal,

Deze keer laat mijn volgende verslag niet zo lang op zich wachten. Dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn tripje naar Abu Dhabi, want wat was dat geweldig zeg! We hadden gepland om donderdag 26 Maart met de bus naar Abu Dhabi te gaan, helaas zat de bus vlak voor onze neus vol en zat er niets anders op om een uur in de hitte te wachten. Uiteraard hebben wij dat niet gedaan! Wij kwamen er namelijk al snel achter dat een gedeelde taxi maar 35 dirham kostte en dus stonden wij binnen een klein uur in het centrum van Abu Dhabi.

Allereerst gingen wij naar het hotel. Een prachtige kamer met een prachtig uitzicht op de stad. We besloten om, voordat wij aan onze sight seeing tour begonnen, het hotel te verkennen. Al snel werd duidelijk hoe nu precies een vijf sterren service aanvoelt. Een medewerker nodigde ons namelijk uit om een kijkje te nemen in de suite. Even voor de duidelijkheid, deze exclusieve suite kost 20.000 euro per nacht!! Gewapend met camera volgden wij de bellman, welke ons een heuze tour door de suite gaf! Het was wel duidelijk dat geld geen probleem was bij de bouw van deze immense suite.

Nog bij aan het komen van de shock besloten wij de Hop on Hop off bus te nemen. Deze brengt je langs alle bezienswaardigheden van Abu Dhabi. De eerste stop was natuurlijk de Grand Mosque. Werkelijk waar een collosaal en schitterend bouwwerk! Zeker de moeite waard om te bezoeken. Nadat Juul zich in een Kandura (zwarte jurk) geweven had, konden wij ook binnen een kijkje nemen, waarna wij onze reis vervolgde. Zo zijn wij onder meer naar de souks, het oudste gebouw van Abu Dhabi (wat op het moment helaas in de steigers staat), een park en de heritage village geweest. Een erg drukke dag, die door het warme weer soms als een behoorlijke beproeving werd gezien. Toch heb ik van ieder moment enorm genoten!

'S Avonds hadden wij afgesproken om samen met studiegenoten, die in Abu Dhabi stage lopen, een hapje te gaan eten. Het hapje eten werd uiteraard verlengd met een lekkere borrel in een hele leuke (sigaren) bar in het hotel. Het was erg gezellig! En door de 50% korting die wij kregen met ons employee nummer van starwood nog betaalbaar ook!

De volgende dag hadden wij afgesproken met Eugene. Een praktijk stagiare in Emirates Palace (voor degene die het niet weten, een icoon hotel in de UAE). Na een uitgebreide tour door het hotel, met wederom een gigantische suite. Namen wij plaats voor een echt kopje Arabische koffie. Om heel eerlijk te zijn ben ik geen groot fan, haha, hij was vrij waterig. Echter de atmosfeer zo tussen die locals met mijn kleine kopje vocht was fantastisch! Ik kreeg het zelfs zo hoog in mijn bol, dat ik een ritje op een van de kamelen die zij daar hadden niet afsloeg. Ook dit kan ik dus weer van mijn lijstje afstrepen.

Later op de middag waren wij klaar voor het betere werk, al dat goud smaakte namelijk naar meer. We namen plaats voor een lekkere high coffee. Onder het genot van een lekker hapje werd er een koffie met jawel, goud geserveerd. Voor degene die mij niet geloven, ik heb gisteren de foto's al online gezet! Wat een ervaring; Hier leeft een mens nu voor! Haha.

Na de koffie besloten wij nog even uit te luieren bij het strand. Jammer genoeg, was het weer inmiddels iets verslechterd en dus besloten wij al gauw ons geluk in de poolbar op te zoeken. Het weer werd er niet beter op, maar het zwembad was verwarmd en de drankjes waren ook meer dan aanwezig, wat wil je nog meer!? Het was dan ook ongelofelijk jammer, dat wij alweer naar huis moesten. Net nu dat ik aan alles begon te wennen :) Maar een troost, Abu Dhabi ligt om de hoek, dus reken maar van yes dat ik nog een keer terug ga!

Morgen is de staff party, oftewel dessert safari. Ben heel erg benieuwd naar wat ik daar allemaal mee ga maken!

Groetjes,
Jeroen.

  • 29 Maart 2015 - 22:33

    Ger:

    Ha Jeroen,
    vanmorgen dacht ik nog: ik heb wel zin in een berichtje vanuit een zonnig Dubai, het is hier vandaag erg regenachtig geweest en het waait er ook nog behoorlijk bij. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het daarginds ook niet helemaal is zoals verwacht.
    Hoe dan ook, je uitstapje is meer dan geslaagd als ik het goed lees. Dan morgen nog het personeelsfeest, als dan daarna het werken maar niet tegenvalt.
    Nou, wij gaan as. zondag paaseitjes zoeken en natuurlijk ook eten. Daarna hebben we een weekje vakantie ( klusweekje misschien?) en hopen dan weer op een leuk verslag uit Dubai.
    Groetjes uit Nederweert, Ger

  • 29 Maart 2015 - 22:43

    Door:

    Hoi Jeroen, Inge zag als eerste dat je weer een reisverslag had geplaatst en wat voor een. Erg leuk hoe je alles beschrijft. Verder heeft ze ons de foto's met tekst van face book laten zien. Ook heel erg leuk. We hopen dat je inderdaad morgen ook veel plezier zult hebben. En daarna weer aan de slag neem ik aan. Veel succes want dat is natuurlijk weer andere koek. Groetjes vanuit een nat en onstuimig Bosseve.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 29416

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: