Doen!? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Doen!? - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Doen!?

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

12 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hola trouwe lezers ;)

Daar ben ik weer! Dit keer niet met een héél lang verhaal, maar wel een paar leuke dingen om te vertellen.

Zo ben ik ongeveer een week geleden volledig geïntegreerd in het Mina Seyahi Front Office team. Mijn collega’s hadden mij al lang als hun nieuwe beste vriend geaccepteerd ;) maar nu was ook eindelijk mijn kostuum klaar. Dit betekend dat ik niet meer mijn eigen (zwarte) pak aan doe naar het werk, maar dat ik sta te schitteren in jawel, een beige variant. Ik ga er maar vanuit dat het mij goed staat, want ik heb al een aantal positieve reacties mogen ontvangen. Een gast vroeg zelfs of ik een ‘Movie Star’ ben, haha. Zo zie je maar, heb ik toch mijn roeping gemist, haha.

En met een nieuw pak komt natuurlijk ook een nieuwe coupe. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het zo lang mogelijk heb uit proberen te stellen. Hier loopt namelijk iedereen met hetzelfde (Indiase) kapsel rond en laat dat nou niet helemaal mijn smaak zijn, haha. Uiteindelijk durfde ik het toch aan bij de kapper in mijn hotel en al met al heeft hij het nog best netjes gedaan. Ik heb geen klagen.

Ook ben ik eindelijk een keer naar het (JBR) strand geweest. Ik ben inmiddels al een dikke maand in Dubai, maar was nog niet naar het strand geweest, dat begrijp je toch niet!? Dus, tijdens mijn laatste vrije dag heb ik besloten die bruine gloed eens een beetje bij te werken en naar het strand te gaan. Ik kan jullie zeggen het is er heerlijk vertoeven.

Althans, nog wel. Ik merk namelijk wel dat het steeds warmer/ benauwder begint te worden. Waar het vorige week nog in de 25 graden was, zitten we nu al rond de 35; Het gaat dus snel. Maar goed, tijd om te klagen hebben we niet, want er zal gewerkt moeten worden. Het gaat steeds beter op het werk en ik werk eigenlijk al een tijdje alleen. Ik merk dat mijn Duits ontzettend verbeterd is in de afgelopen weken, door de vele Duitse en Zwitserse gasten. Verder hebben we veel Nederlandse en Belgische gasten in het hotel, dus wees maar niet bang dat ik het Nederlands verleer.

Aangezien mijn begeleider van school de 21ste april langskomt moet ik de norm op het werk een beetje hoog houden, maar hoe het er nu allemaal uitziet, gaat dat geen probleem zijn. Ik heb inmiddels namelijk mijn eerste twee gastencomments in ontvangst mogen nemen en gelukkig zit er geen negatieve tussen, haha.

Morgen en overmorgen ben ik weer vrij. Waarschijnlijk ga ik met een collega naar de bioscoop. Ben erg benieuwd, want het blijkt dat ze hier in Dubai alle spannende beelden eruit knippen. Een film van normaal gesproken twee uur, kan in Dubai dus gemakkelijk maar 45 minuten duren.

Groetjes vanuit een zonnig en warm Dubai,
Jeroen

  • 12 April 2015 - 18:44

    Toos En Jan:

    Het staat je heel goed Jeroen, knappe gozer, maar is het niet
    warm als het 35 gr. is?
    Straks wil je nog niet meer terug naar Nederland.
    groetjes Toos en Jan

  • 12 April 2015 - 18:49

    Ger:

    Het kostuumpje staat je inderdaad heel erg goed, maar dat kleurtje op je gezicht doet natuurlijk ook veel.
    Fijn om weer een verslag te lezen, zeker als je zo enthousiast bent.
    In Nederweert gaat ook alles zijn gangetje, ook hier heeft het zonnetje vandaag lekker geschenen, al kan het natuurlijk niet aan de temperatuur in Dubai tippen! Maar wie weet over een paar maandjes..

    Geniet van je vrije dagen en daarna weer fris aan de slag.

    groetjes
    Ger

  • 25 April 2015 - 10:55

    Jeroen Silkens:

    Hey!

    Het is hier zeker warm bij 35 graden! Dit komt vooral door de hoge luchtvochtigheid.
    Toch merk ik er weinig van, aangezien ik de hele dag binnen, achter de receptie, sta. Daar hebben wij namelijk gewoon airco.

    Ook heb ik het idee dat je je aanpast aan de temperatuur.
    Ik heb nu af en toe het idee dat ik helemaal niet meer door heb dat het zo warm is, haha, je went eraan.

    Groetjes,
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 29409

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: