tik tak, tik tak - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu tik tak, tik tak - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

tik tak, tik tak

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Jeetje wat vliegt de tijd zeg! Dat is een goed teken natuurlijk, maar het betekend ook dat ik steeds minder tijd over houd voor al die dingen die ik nog wil doen, haha. En dus ook steeds minder tijd om een verslag te schrijven voor jullie.

Ik ben bijna op de helft van mijn stage en inmiddels is mijn mentor van school al langs geweest. Samen met hem heb ik het over mijn stage voortgang en rapporten gehad. Hij maakt zich namelijk nogal zorgen over het feit dat ik nog steeds een Front Office Clerck ben. Dit is namelijk mijn management stage, wat betekend dat ik ook management activiteiten hoor uit te oefenen. Ikzelf vindt het een beetje absurd, ik ben nu dik twee maanden hier en kwam met 0,0 ervaring met betrekking tot de Front Office, Dubai en Opera (de software die het hotel gebruikt). Dan kun je toch niet van een 5 sterren hotel in Dubai verwachten dat ze mij al een management functie aanbieden. Het werk is erg gecompliceerd, tot op de dag van vandaag leer ik iedere dag nog iets nieuws. Ik hoop dat aan het einde van de rit, school mijn stage activiteiten wel als grondig verklaart. Wij hebben in ieder geval wel al met de director of rooms gepraat. Deze heeft mij niet alleen een fantastische beoordeling gegeven (kon écht niet beter!), maar ook verzekert dat er in de laatste drie maanden wel iets gaat veranderen, zodat ik, wanneer ik naar huis ga, een goede overview van de afdeling heb gekregen en school ook tevreden is.

De afgelopen week heb ik bijna iedere dag wel een andere shift gedraaid. Dit was best wel vervelend. Om het toch leuk te houden heb ik naast het werk ook nog een paar leuke dingen gedaan. Zo ben ik naar de bioscoop geweest om Fast&Furious 7 te kijken. Heb ik de helft van mijn loon al uitgegeven aan een avondje Barasti Bar én ben ik naar het Oranjefeest geweest.

Op 23ste April organiseerde het Oranje Comité Dubai namelijk een oranje feest voor koningsdag. Samen met Juul en Anne Wil had ik een kaartje gekocht en na een maand zoeken naar iets oranjes was ik helemaal klaar voor deze avond. Een Nederlandse coverband was ingevlogen, de drank was al-inclusieve en ook voor eten als kroketten, haring, kaas, poffertjes, vlaai, etc. was gezorgd. Kortom, een heerlijke avond met héél veel Nederlanders, haha! Ik was verstandig geweest en had de vrijdag daarna vrij gevraagd. Zo kon ik deze dag lekker even bijtanken op het strand.

Tot schrijfs!
Jeroen

P.s. Een dezer dag gaat mijn buurman/ collega naar huis, dit betekend dat zijn internet (waar ik momenteel ook gebruik van maak) stop gezet wordt. Ik moet dus opzoek naar iemand anders die zijn/ haar connectie met mij wilt delen. Tot ik die persoon heb gevonden zal ik geen internet op mijn computer hebben. Just to let you know ;)

  • 25 April 2015 - 12:11

    Toos En Jan:

    Spannende tijd Jeroen, fijn dat je het er zo goed naar je zin hebt.
    Ik hoop dat je snel iemand vind met internet anders missen we je verhalen.
    Wat goed van jou die goede beoordeling, maar ik had ook niets anders verwacht.
    Geniet nog maar van de korte tijd dat je daar bent, want wat gaat de tijd snel.
    Groetjes toos en jan

  • 25 April 2015 - 15:22

    Ger:

    Blij weer wat van je te lezen, want nu moeten we misschien weer ietsje langer wachten op een verslag. Ik heb het gevoel dat je het goed naar je zin hebt en wat de inhoud van jouw stage betreft komt het ook wel goed, zeker als jullie met zijn drieën daarover gebabbeld hebben.
    Jij hebt koningsdag al gevierd, wij moet er nog aan toe komen, maar de weergoden zijn ons, zoals het er nu naar uitziet, niet goed gezind. We wachten maar gewoon af.
    hou je taai en tot een volgend verslag.

    groetjes uit Nederweert,

    Ger

  • 25 April 2015 - 19:58

    Ine:

    Ha Jeroen.

    Wat fijn om te lezen dat het je goed gaat.
    Je bent zover weg en hebt nu al Koningsdag kunnen vieren.
    Wij moeten nog beginnen aan deze dag.
    Geniet van de vrije momenten die je hebt.
    Ik heb al wat foto's gezien, je ziet er geweldig uit in je kostuum.
    Je bent een echte Heer (ha ha)
    Hier gaat alles zijn gangetje alleen het weer is nu iets minder, maar dat komt wel weer.
    Jeroen hou je goed en geniet ervan.

    Groetjes Jo & Ine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 29414

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: