Here we go! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Here we go! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Here we go!

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

03 Maart 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Ik wil graag beginnen met iedereen te bedanken voor de leuke reacties die ik op mijn verslagen krijg!
Toch zal ik proberen het deze keer allemaal iets beknopter te houden, haha.

Na het weekend ben ik begonnen in de Executive Club Lounge, deze is gevestigd op de 8ste verdieping van het hotel en is bedoeld voor een select aantal gasten. Ik heb het hier erg naar mijn zin gehad. Maandag had ik AM shift (07:00- 17:00) en heb ik goed, stap voor stap uitgelegd gekregen wat alles inhoud. Dinsdag had ik PM shift (15:00- 01:00) en kon ik het een en ander al in de praktijk brengen. Ik vond het erg leuk omdat ook gasten mij al begonnen te herkennen. Woensdag heb ik vervolgens een dag meegelopen in Guest Relations. Om eerlijk te zijn was dit een beetje saai, aangezien wij niet zoveel VIP arrivals hadden deze dag.

Donderdag begon ik dan eindelijk in de Front Office afdeling. Het team is echt fantastisch! Het is echt één grote familie. De eerste dag was saai om eerlijk te zijn. Ik had op dat moment nog geen coach toegewezen gekregen, dus er was niemand die mij ‘de weg kon wijzen’. Inmiddels heb ik echter een mentor toegewezen gekregen, heb ik een checklist gekregen en allerlei papieren die ik door moet spitten. Ik ga dus iedere dag naar bed met een hoofd vol gepompt met nieuwe dingen, haha. Ik merk dat het steeds beter gaat en dit wordt ook bevestigd op mijn werk, wat uiteraard erg fijn is!

Mijn dagen vrij worden ook nuttig besteed. Zo ben ik vandaag bijvoorbeeld naar Bur Dubai geweest. Dit is het oude Dubai. Hier vindt je onder meer het Dubai Museum, verschillende Souks (waaronder de populaire Gold Souk en Spice Souk), een boottocht met een Abra (oude bootjes) en de Meena bazaar (veel Indische spullen) . Het was erg leuk, vooral de tocht met de Abra was fantastisch! Foto’s heb ik al geüpload op Facebook, dan hebben jullie er misschien een beter beeld bij ;) Naar de souks zal ik echter niet meer zo snel terug gaan.. De verkopers in Turkije zijn er niets bij; op een gegeven moment moest ik gewoon weg van al die verkopers in die benauwde straatjes.

Ook de andere kant van de stad is al behoorlijk verkent. Zo heb ik de metro genomen naar de Marina. Hier is, naast een winkelcentrum, ook de Marina Walk. Dit is een boulevard die langs de haven loopt. Erg leuk met mooi weer!

Afgelopen week heb ik avondshiften gedaan, wat betekend dat ik om 15:00 uur begon en om 01:00 uur weer naar huis ging. Morgen begin ik echter weer met morgendiensten, dit houd in dat mijn wekker om 05:00 uur afgaat, aangezien ik om 06:10 uur in mijn shuttle moet zitten en om 07:00 uur moet beginnen in het hotel. Jullie lezen in mijn volgende blog hoe dit bevallen is.

Tot schrijfs,
Jeroen.

  • 04 Maart 2015 - 09:29

    Ger:

    Ha Jeroen,
    wat een belevenissen allemaal, fijn toch. En door jouw verslagen beleven wij het hier in Nederland ook mee.
    Ik hoop dat het allemaal blijft verlopen zoals het nu gaat en kijk uit naar je volgende verslag.
    groetjes
    Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 29437

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: