The day after! - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu The day after! - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

The day after!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 Februari 2013 | Verenigde Staten, Massachusetts Avenue Heights

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.
Gisteren was de eerste dag in Amerika voor Inge en mij en daarom besloten we om wat van de buurt te bekijken. Anders gezegd, we zochten de winkels op. Er moest nou eenmaal het een en ander nog ingekocht worden.

Van tevoren opgezocht hoe wij moesten lopen, begonnen wij aan onze tocht, of eerder een kleine wandeling want de winkelstraat van chinatown is nog geen twee straten verwijderd van ons appartement ;)
Helaas was het overgrote deel restaurant en konden wij de winkels die we juist nodig hadden niet vinden.

Uiteindelijk toch maar de moed opgegeven en besloten om terug naar het appartement te lopen waar we het aan de concierge zouden gaan vragen. Echter op de terugweg kwamen we erachter dat er een supermarkt vrijwel naast ons appartementencomplex ligt -_-

Nu begint natuurlijk het leukste deel, want hier in Amerika zijn supermarkten drie keer zo groot en hebben ze vier keer het aanbod wat wij hebben. Na drie keer een medewerker om hulp gevraagd te hebben kregen we het toch voor elkaar om het een en ander in ons winkelwagentje te leggen. Ze zullen wel denken, daar die nederlanders!
Voor de record, Aanleng limonade kennen ze hier niet, de meneer bracht ons naar kleine tubes met siroop, toen ik vroeg of hij geen grotere flessen had keek hij mij heel raar aan.. later kwamen we erachter dat hij ons naar de stroop had gebracht ;)
In Amerika gaan de mensen vrijwel altijd uiteten, wanneer je gewoon wilt koken zul je daar dan ook wat meer voor neer moeten leggen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik best wel geschrokken ben van de prijzen die hier gehanteerd worden. Voor sommige dingen betaal je hier het vierdubbele wat wij in Nederland betalen. Dat wordt dus veel uiteten ;)

Toen we terug kwamen hebben we leuk met de concierge gepraat. En zijn we het appartementencomplex gaan bekijken. Er moest namelijk nog ergens een fitnessruimte, een dakterras met zwembad en een lounge zijn die we nog niet gezien hadden. Missie geslaagd, we hebben alles gevonden en ik moet zeggen I'm impressed, het ziet er goed uit!

Later zijn Inge en ik met de metro naar Pentagon City vertrokken. Hier hebben ze een immens winkelcentrum! Alwaar we toch nog de winkels vonden die we gemist hadden.

Groetjes!
Jeroen.

  • 08 Februari 2013 - 18:37

    Jeroen Silkens:

    Hebben jullie de stroop gekocht of kwamen jullie er in de winkel al achter dat het geen limonadesiroop was?
    Groetjes mam

  • 08 Februari 2013 - 23:47

    Jeroen Silkens:

    Nee, we kwamen erop tijd achter. We hebben echter wel stroop gekocht voor op ons avondeten; pancakes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 29450

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: