I'm in! - Reisverslag uit Weert, Nederland van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu I'm in! - Reisverslag uit Weert, Nederland van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

I'm in!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

07 Februari 2013 | Nederland, Weert

Hallo lezers,

Daar ben ik dan! Alweer drie uur wakker en mijn eerste verslag ter plaatse. Het was een lange dag gisteren met (gelukkig) vrijwel geen complicaties. Voordat ik mijn verhaal begin wil ik eerst nog de volgende woorden kwijt: "Het is hier geweldig!".

Woensdag 6 Februari, de dag waarop het allemaal te gebeuren stond. Ik zou voor een half jaar naar Amerika vertrekken! Helaas was woensdag 6 Februari ook de dag waarop er 350 km file stond en waarvan de weersvoorspellingen alles behalve gunstig waren om de weg op te gaan (voel je hem al aankomen ;))
Hier mijn verhaal:

De avond van te voren hadden we thuis nog een kleine discussie, want hoe laat moesten wij nou vertrekken!? Het was de bedoeling dat ik 09:45 uur op schiphol zou zijn, aangezien je bij een internationale vlucht drie uur van te voren aanwezig moet zijn. Uiteindelijk vertrokken wij de volgende dag om 06.25 uur richting Amsterdam/ Schiphol.
Helaas voor ons reden we bij afslag rosmalen al de file in. Het was toen ongeveer 07.15 uur. Helemaal tot knooppunt Everingen hebben we vervolgens in de file gestaan! Zo zie je maar het gaat niet altijd over rozengeur en manenschijn.

Om 09:00 uur waren wij eindelijk uit de file en konden we verder rijden, althans dat dachten wij.. Iets voorbij Utrecht reden wij namelijk weer een nieuwe file in. Gelukkig lostte deze zich naar zo'n 10 minuten weer op. Na 3 uur en 40 minuten onderweg te zijn geweest, reden we de parkeergarage van Schiphol binnen om 10.06 uur, EINDELIJK!

Nadat ook Inge Lodewijkx gearriveerd was konden wij ons in gaan checken. Ik had dit al online gedaan, maar bij Inge ging dit fout, aangezien zij geen ESTA- formulier had ingevuld. Bij de balie bleek dat wanneer je een visum hebt je helemaal geen Esta- formulier mag invullen; oeps! Nadat deze fout was rechtgetrokken werd ook onze bagage ingenomen, mijn koffer woog precies 23 kilo! Die van Inge iets meer, maaar wanneer wij een paar spullen van haar bij mij erbij deden was het volgens de mevrouw prima.

De volgende halte was de paspoortcontrole, vanaf hier moesten we het zelf gaan doen, familie mocht niet meer mee. Er werd afscheid genomen en Inge en ik vervolgde onze reis. We aten een broodje en gingen vervolgens naar de dauane/ gate D7, alwaar wij zo door konden lopen aangezien ze al aan het boarden waren. Na 20 minuten in het vliegtuig te hebben gewacht was het dan zover. We were ready for take off!

De reis viel reuze mee! De stuwardessen waren erg aardig/ vriendelijk en hadden nota benen ook Hoge Hotelschool gedaan! Entertainment ontbrak het ook niet aan, ik hou van KLM! haha ;). Na twee films (Magic Mike en Alles is familie) een hoop lekkere snacks ;) en wat gepraat kwamen we aan op Dullus Airport.

Ohja, voordat ik het vergeet wil ik ook nog onze "leuke" voorburen vermelden. Ongeloofelijk! Die meneer en mevrouw meende dat ze de stoel de hele tijd in ligstand konden zetten. Helaas voor mij was de ruimte die ik had al vrij krap en zat het televisie scherm verwerkt in de stoel voor mij.. Ga zelf maar na! Het ergste is nog dat het volgens mij Amerikanen waren ;) Maar ja, ik heb het overleefd dus dat is possitief!

Waar was ik gebleven. ohja Dullus Airport. Het leek allemaal een beetje verlaten eerlijk gezegd. Maar des te beter voor ons, want dan waren wij sneller aan de buurt, haha. Wederom door de paspoort/ visum controle, daarna de koffers ophalen en daarna door de bagage controle.
Alles simpelweg in minder dan een uur, het ging lekker soepel!

De volgende uitdaging was om de shuttle service te vinden. Hier had ik al informatie over opgezocht voordat ik vertrok. Nadat wij een mevrouw om hulp gevraagd hadden lukte het ons om de balie te vinden. Ook hier werden we meteen geholpen door wederom een over- vriendelijke mevrouw. Na nog geen vijf minuten kregen we te horen dat onze chauffeur al gearriveerd was en dat wij dus konden vertrekken.
De super shuttle deel je met andere mensen, zie het als een busservice die voor de deur stopt. Na 1,5 uur en twee andere adressen gehad te hebben kwamen wij aan bij het appartementencomplex aan, wat echt kolossaal is bye the way.

Inge en ik hebben nog een broodje gegeten bij de Subway, welke tegenover het complex ligt ;) en zijn vervolgens begonnen met uitpakken. Om 22:15 uur lokale tijd ging ik naar bed. In mijn kamer hoor je het verkeer, het tocht een beetje en ik ben niet gewend zonder luiken te slapen. Al met al heb ik toch erg goed geslapen! Om 07:00 uur werd ik vanmorgen wakker.

Vandaag gaan we de winkels opzoeken om een paar spulletjes te kopen en een eerste indruk van de stad op te doen. Als we terug zijn zal ik vertellen hoe ik het ervaren heb!

Tot straks en groetjes,
Jeroen (of de naam die de mevrouw achter de service balie bedacht Jo, haha ;))

  • 07 Februari 2013 - 16:31

    Willemijn:

    Jo! (Alweer een leuke bijnaam)

    Zo leuk om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Nog een paar dagen en dan is het gedaan met de rust!

  • 07 Februari 2013 - 16:36

    Semmy Bronzwaer:

    Leuk om allemaal te lezen Jeroen en fijn dat je goed aangekomen bent!
    Ben benieuwd naar alle verhalen die nog komen gaan.
    Al een lekker dekbed gevonden?

  • 07 Februari 2013 - 17:13

    Ine :

    Ha Jeroen.
    Lekker geslapen?
    Ga er van genieten.
    Heb nog met mam gesproken vanmorgen.
    Ze zij al dat de reis goed was gegaan.
    Ik hoop dat je al wat winkels heb kunnen vinden.
    Tot schrijvens, ik blijf je volgen.
    Groetjes Jo en Ine .

  • 07 Februari 2013 - 21:11

    Fam. Iglesias:

    Ha Jeroen of Jo
    Fijn dat alles zo goed is verlopen maar ik had niet anders verwacht (gehoopt). Als je gaat shoppen kun je misschien oordopjes en oogkleppen kopen. Deze moet je dan wel 's morgens verwijderen. He is leuk dat de mensen die je tot nu toe ontmoet vriendelijk zijn.
    Ik heb gisteren nog met mama en Inge gesproken. De heenweg in 4 uur en de terug weg in 1,5 uur.
    Volgens mij klopt de tijd van de terugreis niet of papa heeft wel erg hard gereden.
    Mama was een beet kwaad en dit is terecht op D-reizen. Volgens mij jouw moeder kennende krijgt dit nog een staartje. Ik heb ook begrepen dat je 2 jassen meegenomen hebt. Misschien 1 jas te gebruiken als dekbed.
    Het weer is hier niet zo denderend. Veel nattigheid valt er uit de lucht. Volgens mij krijgen wij een natte carnaval.
    Zo dit was het dan. Geniet nog van je vrije dagen groetjes aan Inge uit den Bosch ook al kennen wij haar niet.

    Groetjes
    De Iglesiasjes

  • 07 Februari 2013 - 21:20

    Remi:

    Olla,

    Super leuk om allemaal te lezen. Lichtjes jaloers hier!
    Ik heb alleen nog nooit van stuwardessen gehoord.....

    Groet, Remi

  • 08 Februari 2013 - 04:43

    Jeroen Silkens:

    Leuke reacties allemaal! Ik denk dat ik morgen nog een verslagje schrijf, vandaag was namelijk weer eens zo'n dag waar je de boeken mee vol kunt schrijven, haha. Tot morgen!
    Remi, SHUT UP! ;) haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 896
Totaal aantal bezoekers 29429

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: