Na sneeuw komt... - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Na sneeuw komt... - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Na sneeuw komt...

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

13 Maart 2013 | Verenigde Staten, Massachusetts Avenue Heights


Hallo allemaal,

Vandaag ben ik weer vrij, dit houd dus in dat er weer een nieuw reisverslag geschreven gaat worden. Het is ook alweer veelste lang geleden..

Zoals ik in mijn laatste reisverlag al aangegeven had was er sneeuw opkomst. Sneeuw waarvoor scholen sneeuwvrij gaven aan de leerlingen, mensen naar de supermarkten gingen om nog gauw even te hamsteren en hotels die werknemers lieten overnachten om diensten op te vangen.
Gelukkig viel het allemaal reuze mee en viel er maar een tot twee centimeter. Wij zaten in het goede deel, bij ons bleef de sneeuw niet echt liggen. De andere kant van Washington was wel iets harder getroffen en lag onder een goed pak sneeuw. Ik ging na een nacht in het hotel alweer op huis aan.

Donderdag en vrijdag had ik vrij. Donderdag ben ik naar Pentagon city geweest om te winkelen. Om eerlijk te zijn bleek het winkelcentrum nog groter dan in eerste instantie verwacht. Er was namelijk een hoek die nog niet ontdekt was door ons ;) Helaas voor mij niet zo goed voor de portemonnee ;)

Vrijdag ben ik vervolgens samen met Lynn naar de zoo geweest en hebben we een kijkje genomen bij Adams Morgen. Adams morgen is een wijk/ straat waar heel veel reclame voor wordt gemaakt. Echter toen wij eenmaal aangekomen waren bleek het toch niet zo spannend te zijn dan iedereen ons verteld had. Maarja, het was heerlijk weer en de zon scheen, een ommetje wandelen kan er dan toch wel bij! Al die calorien moeten er toch op een of andere manier af ;) Want een ding wat de Amerikanen wel weten is wat puur genieten is ;) als jullie begrijpen wat ik bedoel (heerlijk die boterkoeken, gebakjes en desserts, etc.)

Zaterdag avond is de klok hier 1 uur verzet, hierdoor verschillen we nu nog maar 5 uur i.p.v. 6. Helaas bracht dit op zondag een hoop stress met zich mee in het hotel. Iedere deur heeft namelijk een klok in het slot zitten, deze moesten allemaal (handmatig) versteld worden. Het was héél simpel. Schroefje eruit, kastje eraf, pinetje eruit, aparaat inpluggen en laten lopen, pinnetje er weer terug in, kastje er weer op en het schroefje er weer in en dat zo'n 200 KEER! Ik kan jullie vertellen dat een lange jongen zoals ik dit zeker in zijn rug en knieen heeft gevoeld, de sloten zaten namelijk niet echt op oog hoogte! Als het hotel de volgende keer nog eens een project heeft...
Deze dag was erg chaotisch en voor het eerst in mijn tijd hier in Amerika zag ik door de bomen het bos niet meer. Er was zo veel werk blijven liggen, doordat ik met die (R*T) sloten bezig was..
Gelukkig heb ik in een rap tempo het uiteindelijk toch klaargespeeld om alles af te krijgen. Maandag kon ik gelukkig wel gewoon weer *mijn ding* doen.

Vandaag (dinsdag) en morgen (woensdag) heb ik weer vrij. Vandaag zijn Inge (een andere intern) en ik naar George town geweest. Vanmorgen zag het eruit alsof we met de boot konden gaan. Het regende zó hard dat stukken van de straat blank stonden. Eenmaal in George town aangekomen sloeg het weer gelukkig om en hebben we de jas zelfs nog uit moeten doen omdat het zó warm was!
Omdat ik nog niet helemaal geslaagd was, besloot ik eenmaal thuis nog even in China town te gaan winkelen. Dit resulteerde uiteindelijk in een heuse winkelbui, waardoor ik weer een paar euro's/ dollars lichter ben, haha!

Voldaan (en arm) ben ik nu dit bericht aan het typen al denkende wat ik morgen eens zal gaan doen. Als het zo'n mooi weer blijft ga ik misschien wel naar de museums, altijd leuk ;) Of ik ga weer naar pentagon city want ik heb nog steeds nieuwe stropdassen nodig, misschien bezoek ik het FBI hoofdkwartier en het capitol wel of ga ik voor de serene rust van de begraafplaats waar de gesneuvelde van de tweede wereld oorlog liggen. Misschien blijf ik wel gewoon thuis, wie zal het zeggen!? Voor jullie blijft het een verassing/ vraag. Een vraag waarop jullie het antwoord in mijn volgende verslag kunnen gaan lezen ;)

Groetjes en héél veel sneeuw plezier!
Ik zal aan jullie denken, haha ;)

Jeroen.


  • 13 Maart 2013 - 01:02

    Sjoerd Van Driel:

    Zo te zien heb je het zeker naar je zin. Hoelang zit je nog in Amerika? Hoop dat alles je bevalt daar;)

  • 13 Maart 2013 - 01:08

    Jeroen Silkens:

    Heej Sjoerd! Ik heb nu nog ongeveer 4/5 maanden te gaan. Het is hier helemaal geweldig! Weg van de sneeuw ;) haha.

  • 13 Maart 2013 - 14:02

    Jeroen Silkens:

    Hoi Jeroen,
    Fijn dat het zo goed gaat en ja het is niet altijd leuk om lang te zijn.
    Heb je nu werkschoenen kunnen kopen? Of loop je weer/nog op gerepareerde schoenen uit Nederland?
    We vinden dat je wederom een heel erg leuk reisverslag hebt geschreven en we zouden zeggen blijf dit vooral zo doen, dan voelen wij ons ook al een beetje in Amerika.
    Groetjes uit een wit en koud Weert.Mam

  • 13 Maart 2013 - 15:47

    Jeroen Silkens:

    Mam je zit op mijn account, je hebt namelijk een reactie geplaatst onder mijn naam ;)
    Niet dat het erg is, maar dat je het weet...

    Ik loop nog steeds op mijn "oude" gerepareerde schoenen, want ik kan geen andere schoenen vinden.
    Ik ben er al een paar keer voor op pad geweest, maar alle schoenen zijn of te groot of te breed
    of gewoon totaal niet wat ik bedoel.
    Ik zal dus nog even verder moeten zoeken!

  • 20 Maart 2013 - 17:11

    Ger:

    Ha Jeroen,

    ik wil je eventjes laten weten dat het hier nog steeds of weer, hoe je het ook mag noemen, sneeuwt. We kunnen dan ook niet veel aan de tuin doen, dat is natuurlijk een meevaller.
    Ik lees uit je reactie naar mam, dat je nog steeds geen nieuwe schoenen hebt kunnen bemachtigen, ik zie je al op blote voeten de deur uit gaan! Dat op zich is natuurlijk niet zo'n probleem. Alleen later op de werkdag, al die splinters en sneetjes, ik moet er niet aan denken. Misschien dat ze in het hotel weten waar je nette schoenen kunt kopen, wie weet hebben ze nog een paar bij de gevonden voorwerpen staan, ik doe maar een gooi.

    Zo, nu zijn mijn vingers weer een beetje ontdooit en kan ik weer verder met de geit.
    Hoop dat het je nog steeds voorspoedig gaat en dat je mooi weer de oceaan over stuurt, ik heb er wel een euro voor over.

    Groetjes

    Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 29435

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: