Werken werken en nog eens werken - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Werken werken en nog eens werken - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Werken werken en nog eens werken

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 Maart 2013 | Verenigde Staten, Massachusetts Avenue Heights

Hallo allemaal,

Daar zit ik weer, met mijn laptop op de bank om jullie een nieuwe update te geven over mijn tijd in Amerika. Momenteel is het bij ons drie graden en schijnt het zonnetje fijn naar binnen. Kortom een ideale situatie om weer eens goed na te gaan wat er nou eigenlijk gebeurd is de laatste dagen.

Ik ben bij vorige week Woensdag gebleven. Phoe even denken hoor.. wat heb ik toen ook alweer gedaan? Ohja, Woensdag was de dag dat ik samen met Lynn en Babette (andere interns) naar Union station ben gegaan. Helaas stelde dit winkelcentrum (ja alweer een winkelcentrum!) (zelfs voor nederlandse begrippen!) niet zo heel veel voor. Echter wel was dit de plaats waar wij op de foto gingen met, JAWEL, Mariska Hargitay! Zij speelt in de serie: Law & order (voor de mensen die het niet weten).
Later die dag ben ik nog met Babette naar Pentagon City geweest, er moesten namelijk nog nieuwe stropdassen worden gekocht. Voor de trouwe volgers; anders dan met het verhaal van de werkschoenen ben ik hiervoor wel helemaal geslaagd! haha ;)

Donderdag moest er gewoon weer gewerkt worden en dit keer ook nog hard. Deze laatste dagen (Donderdag t/m Dinsdag) vielen mij behoorlijk zwaar. Het werk was erg druk en chaotisch en ik miste de leuke alledaagse dingen een beetje. 7 dagen achter elkaar hetzelfde patroon van opstaan- werken en weer naar bed gaan breekt je wel een beetje op hoor. Toch ben ik wel behoorlijk trots op mijzelf dat ik ook in deze moeilijke situaties er juist heel goed van af ben gekomen. Het werk was achteraf allemaal super gedaan, kortom ik ben al een echte supervisor ;)

Doordat ik zo druk bezig was met werken was ik wel blij dat ik gisteren weer even mijn rust kon pakken. Toevalig waren we dit keer met heel veel interns vrij en daarom besloten we met z'n vijven naar de Cheesecake Factory te gaan. Ik heb de nodige pontjes weer naar binnen gewerkt hoor, MY GOD! Daar ga ik zeker nog eens terug, haha ;)
'S avonds zijn Marleen, Inge en ik nog naar de Irish pub geweest bij ons op de hoek. Ook hier lukte het ons helaas niet om een alcoholisch drankje te krijgen, dus we hebben het wederom op sprite gehouden ;)

Vandaag heb ik een wat rustiger dagje ingepland. Zo heb ik zoujuist de rekeningen betaald. Helaas moet dat ook in Amerika gebeuren.. en ga ik dadelijk nog sporten, verslagen schrijven en naar een wijn/ kaas demonstratie in ons appartementencomplex!?. Morgen om 11:00 uur begin ik weer aan de dagelijkse sleur. Echter dit keer niet voor heel lang. Dinsdag en Woensdag staat er namelijk een uitstapje op de planning. Jaaa, wij gaan naar NEW YORK! Alles is geboekt en staat vast. De overnachting zal zelfs plaatsvinden in een boot met uitzicht op de skyline; ik ben benieuwd!

Ook het bezoek van mijn coach van school komt steeds dichterbij. We zijn druk bezig met het regelen van allerlei faciliteiten en afspraken voor wanneer hij 4 april komt.

Misschien nog een paar leuke weetjes;
- In Virginia (de plaats waar ik werk) is het nog toegestaan om te telefoneren en te sms'en terwijl je rijdt. Zodra je weer in Washington komt moet je hem wel echt naast je laten liggen, want daar is het weer verboden.
- Binnenkort het National Cherry Blossom Festival plaatsvindt in Washington D.C. Washington staat namelijk bekend om zijn mooie roze bloemen. Er zijn allemaal festiviteiten gepland, waar ook wij hopen aan deel te nemen ;)
- St. Patricks day zojuist heeft plaatsgevonden. Mensen gaan dan gekleed in groen over straat en gaan zich helemaal bezatten. Het is een Irish feest.
- Ons appartement binnenkort een metamorfose krijgt. Zo wordt er nieuw tapijt gelegd, is de koelkast en magnetron/ oven al gemaakt en hebben we een gloednieuw toilet gekregen.
- Ik misschien wel twee extra koffers moet gaan boeken voor de terugweg ;) haha, grapje! (hopelijk).

De volgende keer dat ik jullie weer iets kan laten weten is waarschijnlijk over twee weken, aangezien ik volgende week opweg ben naar NY.
Natuurlijk zal ik jullie laten weten hoe het was. Waarschijnlijk ga ik hier pas de echte cultuurshock beleven, wie weet?

Groetjes,
Jeroen.


  • 21 Maart 2013 - 20:43

    Naomi:

    Jeroeeeeennn! ik moet toegeven ik liep even achter op je verslagen, maar dat heb ik al weer ingehaald hoor! New York! goddd, wat ben ik jaloers zeg =o je blijft toch ook aan een stuk door leuke dingen meemaken heaa. Super veel plezier en ik spreek je snel weer eens !

    Xx

    ps. still watching youuu ^^

  • 22 Maart 2013 - 04:01

    Willemijn:

    Haha wat een verhaal weer! Zo grappig om te lezen omdat ik het hier ook zelf meemaak. Maar MY GOD wat kun jij een dramaqueen zijn hahaha! Zo druk was het toch niet de afgelopen week?! :p

  • 22 Maart 2013 - 04:06

    Jeroen Silkens:

    Goh, dankjewel hoor Willemijn, kan ik het ook weer mee doen ;)
    Voor mijn gevoel was het wel druk, maar dit komt waarschijnlijk ook doordat alles vrij chaotisch was in de housekeeping afdeling. Wanneer het druk is in de Housekeeping hoeft het trouwens nog niet druk te zijn bij de Front Office. Ik weet het niet.. ik vond het gewoon niet zo fijn werken..

  • 27 Maart 2013 - 05:03

    Kristel:

    Jeroen!
    Wat ben je toch een bezig bijtje, gelukkig heb je toch die rustmomenten! Gelukkig werk je om 11 uur en kan je nog een beetje uitslapen. Ik wouw dat ik toch 'n keer met je mee kon als je gaat shoppen! Dat klinkt zeker heel goed! (daar komen wij dan weer aan tekort hier tenzij ik de helft dunner en kleiner wordt) Jammer van die alcohol, maar kop op de aanhouder wint!
    Verder wil ik je nog heel veel plezier wensen in New York, aangezien t hier al woensdagmiddag is ben ik ervan overtuigd dat ik nog ruimschoots op tijd ben...?
    Maak veel foto's en ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    xkris

  • 27 Maart 2013 - 15:52

    Jeroen Silkens:

    Heej Kris! Super leuk een berichtje van jou! Jaah, ik houd mij wel bezig ;) haha, er is genoeg te zien.
    Ik volg jou ook op de voet hoor, leuke belevenissen en bijhorende verslagen! Als hotelschool niets wordt kun jij nog altijd schrijfster worden ;)
    De alcohol overleef ik inderdaad wel, het shoppen ben ik nog niet helemaal over uit, ik denk dat ik daaraan bezwijk haha ;) Dankjewel, leuk dat je eraan hebt gedacht! New York is fantastisch! In het begin viel het toch een beetje tegen, maar vooral times square zorgde voor de wauw factor! Vandaag inderdaad de laatste dag, om 23:00 uur pakken we de bus weer terug.

  • 29 Maart 2013 - 11:07

    Ine:

    Hoi Jeroen .

    Hier weer een berichtje van mij .
    Weer een leuk bericht van jou.
    Dat je eentonig werk hebt moeten doen ,
    dat hoort er nu eenmaal ook bij.
    Je raakt er wel aan gewend .
    Hoe was je reis naar N Y .
    Ik heb wel al een foto van je gezien op F B.
    Ik was graag met Inge naar je toe gekomen.
    Maar je weet wel Ine heeft heel veel wensen .
    Ik heb veel weekends voor de boeg,en we willen
    volgend jaar weer een grote reis maken .
    Dus je snapt wel ik moet ook iets laten schieten(niet graag)
    Maar Jeroen ik blijf je trouw volgen ,ik heb sunny ook een knuffel gegeven.
    Geniet en ga lekker door zo .
    Groetjes Jo en Ine

  • 30 Maart 2013 - 04:07

    Jeroen Silkens:

    Heej Ine,

    Ik begrijp het helemaal hoor! Zou precies hetzelfde doen.
    Het was super leuk in New York, ook heel anders, haha!
    Binnenkort zal ik een nieuw verslag schrijven, zodat jullie weer een beetje bij kunnen lezen.
    Voor nu heb ik het vrij druk, dus jullie zullen er toch nog even op moeten wachten ;)

    Groetjes,
    Jeroen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 29425

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: