Nog maar een dan maar! - Reisverslag uit Fairview Park, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Nog maar een dan maar! - Reisverslag uit Fairview Park, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Nog maar een dan maar!

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 April 2013 | Verenigde Staten, Fairview Park

Hallo allemaal,

Tja, daar ben ik weer, met het volgende verslag over mijn avonturen en belevenissen in Amerika. Is alweer een tijdje geleden he?

De vorige keer vertelde ik jullie al dat er een uitstapje naar New York op de planning stond. Dinsdag 26 Maart vertrok ik al in de vroege ochtend richting L' Union station, waar om 05:15 uur onze bus zou vertrekken! *Megabus was het bedrijf waar wij mee reisde, hier kun je heel goedkoop een kaartje kopen naar allerlei grote plaatsen in de buurt*
De heenweg duurde ongeveer 4,5 uur en rond 10:00 uur stonden wij in hartje New York. Eerste indruk; WAT EEN CHAOS!

Misschien wisten jullie het nog niet, maar via internet hadden wij een boot gevonden om in te overnachten. Deze boot lag in Weehawken, een haven net buiten de stad. Het was prachtig, aangezien het een super uitzicht had op de skyline van New York en ook nog eens dichtbij zat. Misschien hebben jullie er al foto's van gezien, ze staan op facebook..
Echter:

Probleem 1: Hoe komen wij daar? Dat was toch geen probleem? wij pakte gewoon bus 156 en de eerste halte moesen wij er dan uit. Prima! Echter toch gemakkelijker gezegd dan gedaan. De eerste drie uur zijn wij namelijk van busstop naar busstop moeten lopen, aangezien niemand ons kon vertellen waar dat (r*t) ding stopte. Harstikke leuk aangezien wij wel meteen een mooie sfeerimpressie hadden van de wijken van New York. Minder leuk aangezien wij onze bagage ook mee moesten zeulen.
Na een kopje koffie gedronken te hebben en het nog maar eens op googlemaps opgezocht te hebben slaagdden wij er toch in om de juiste halte EN de juiste bus te vinden!

We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaar van de boot en nadat deze ons goed op weg geholpen had was het tijd om New York echt te gaan ontdekken. Wij wouden graag naar het statue of liberty (voor de analfabeten onder ons; het vrijheidsbeeld) gaan. Eenmaal die richting op lopende kwamen wij toeval per toeval ook andere leuke dingen tegen, haha. Geluk bij een ongeluk hoe ze dat wel eens zeggen. Zo hebben wij ondermeer Wallstreet gezien, hebben we foto's mogen maken van groundzero, kwamen wij de brooklyn bridge tegen en zagen wij broadway.
Uiteindelijk kwamen wij toch aan in het onderste puntje van New York, alwaar wij een ferry hebben gepakt langs het vrijheidsbeeld. Ik zal eerlijk zijn, hij was echt veel kleiner dan ik verwachtte.

Dat gezien te hebben smakte wij naar meer; in andere woorden wij zette koers naar Times Square! Wauw o Wauw, indrukwekkend hoor!
Na veelste veel foto's gemaakt te hebben bleek het toch al later dan verwacht te zijn, het was tijd om naar huis/ de boot te gaan.
Na wat probleemjes gehad te hebben met de bus. Ja, ook hier in Amerika hebben ze daar last van ;) en hele verhalen aangehoord te hebben van een man die wij helemaal niet kende, kwamen wij aan bij onze slaapplaats. Iin het donker was de skyline nog veel mooier ;)

De volgende dag moest er natuurlijk nog veel meer bezichtigd worden. Woensdag 27 Maart gingen wij naar Central Park, dat moet je natuurlijk gezien hebben! Het was werkelijk waar fantastisch omdat het, ook voor ons, mogelijk was te lunchen in het Boathouse. Dit was toch wel een van mijn hoogtepunten tijdens deze reis!
Na ontzettend lang in het boathouse gezeten te hebben moest er (nog meer) geld uitgegeven worden, wij gingen naar 5th avenue; DE WINKELSTRAAT! Ook deze dag hadden wij geluk, want ook dit keer kwamen wij per toeval uit bij het Rockefeller centre, hier staat altijd die grote kerstboom met kerstmis, haha, die zie je altijd in films ;) (JAWEL Inge Lodewijkx en Marleen Maas ik weet het zeker! ;))

De bus zou ons om 23:00 uur weer oppikken, dus wij moesten in een behoorlijke vogelvlucht maken dat wij bij die busstop kwamen.Wij hadden hem op het nippertje gehaald! Rond 04:30 uur kwamen wij thuis in een o zo mooi gerenoveerd appartement. Jawel, in de tussentijd waren namelijk onze muren geschilderd en was er nieuw tapijt gelegd.
De volgende dag moest ik om 11:00 uur weer fris en fruitig op de werkvloer staan, dus veel tijd om alles te bewonderen had ik niet. Na nog enigzins de boel verbouwd te hebben, lukte het mij toch om in mijn bed te geraken. 3 uur later ging de wekker weer; GOEDE MORGEN ALLEMAAL!

Helaas voor mij had ik geen tijd om even bij te komen van mijn reis, nee, er moest gewerkt worden! DRUK DRUK DRUK! Jullie zullen het vast wel gelezen hebben op facebook, 100% vol, 395 kamers verkocht oftewel sold out! Deze week heb ik verscheidene overuren gemaakt (kan ik mooi mijn kleding die ik gekocht heb afbetalen ;) grapje).
Ongeloofelijk, in de housekeeping afdeling hadden wij op een avond helemaal niets meer, alleen maar handdoeken! Alles was op, wij hadden geen dekens, rollaway beds, kussens, koelkastjes, magnetrons en kinderbedden meer!

Net als je het niet kunt gebruiken wordt er natuurlijk nog een schepje bovenop gegooid, DE AUDITOR/ inspecteur kwam langs.
Jullie snappen natuurlijk wel dat het dan gekkehuis is in zo'n groot hotel. Ik kwam binnen lopen en mijn manager kwam al naar mij toe rennen, gooi alles maar neer, want wij hebben werk te doen zei hij.
Wij hadden tien minuten om 2 kamers te regelen voor hem. Echt veel keuze hadden wij op dat moment niet, aangezien het hotel sold out was. Toch kregen wij het voor elkaar om twee kamers klaar gestoomd te krijgen en dan is het afwachten.. Jammer maar helaas geloofde hij het niet en wilde hij zelf, willekeurig, kamers gaan bekijken. Eind resultaat; gezakt.. Nu komt hij nog eens binnen de 6 weken en dan MOET alles goed zijn, fingers crossed!

Nu begint het hotel gelukkig weer wat rustiger te worden, gisteren was de eerste dag dat wij weer even konden ademhalen, haha, is wel fijn moet ik jullie zeggen. Donderdag heb ik voor vier dagen vrij, dus dan kan ik weer even bijtanken ;)

De Amerikanen zijn nog altijd geweldige mensen. Altijd zo vriendelijk!
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik op straat door een wild vreemde werd aangesproken, omdat hij vond dat ik stijl heb, of dat mijn schoenen leuk zijn, of dat ik er chique uitzie, verzin het maar.
Ik kan er wel aan wennen, haha ;)

Volgende week komt mijn coach van school mij opzoeken, ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Phoe, ik begin een beetje moe te raken. Ik denk jullie ook na al die informatie die ik jullie al gegeven heb ;) Nogmaals ik maak zo ontzettend veel mee, het is gewoon te veel om allemaal op te schrijven. We zullen maar gewoon een keer moeten bijpraten als ik weer terug in Nederland ben ;)

Groetjes en tot de volgende keer,
Jeroen.


  • 03 April 2013 - 10:11

    Nicole Lempens:

    Ha Jeroen,

    Wat een verhalen zeg, Volgens mij gaat het je goed af daar....aan de foto's te zien is het er iid geweldig. Geniet er nog maar lekker van. Hopelijk vind je leraar dit ook..
    Groetjes Uit nederweert

  • 03 April 2013 - 17:27

    Ger:

    Hoi Jeroen, wat een ervaringen allemaal. Ik kan me voorstellen dat je moe bent, ik ben het al na het lezen van je verhaal. Je schrijft het zo levendig, dat ik na het verhaal heel verbaasd om me heen kijk en ineens denk : Och ja , ik zit in Nederweert. En hier in Nederweert is het nog steeds koud, maar volgens de vooruitzichten gaat het in het weekend ietsje warmer worden, nl 10 graden! Je snapt wel, het kan niet op.
    Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje, geen nieuws is goed nieuws.

    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag en ben benieuwd naar de reactie van je leraar.

    groetjes
    Ger

  • 08 April 2013 - 15:22

    Aat Nouwen:

    Ha Jeroen ,
    Wat een verhaal,Wat is het leuk omdat allemaal mee te maken en voor ons om het te lezen.
    Je zou haast gaan denken dat het werken nog maar bijzaak is .Maar als we verder lezen dan lezen we ook dat het zeker niet zo is.
    Als het hotel vol is dan zal het zeker een gekke huis zijn. en weet je niet waar je moet beginnen,
    Na 2mnd heb je al heel wat beleefd daar in America, wat zal hetde komende maanden nog zijn,
    Heb je intussen al nieuwe schoenen gekocht voor je werk?

    Ik ga nu een kopje koffie drinken voor het wat warmer te krijgen want die zon wil nog niet komen
    Tot je volgende bericht, Ik ben iedere keer weer benieuwd naar je verhaal


    Gr.Aat

  • 09 April 2013 - 03:07

    Jeroen Silkens:

    Wat een leuk berichtje!

    JA! Ik heb nieuwe schoenen gekocht! Afgelopen vrijdag. Het zijn zwarte schoenen, eigenlijk vindt ik ze helemaal niet mooi, maar het was tot nu toe het enige paar wat én paste én lekker zat.. ik heb ze dus toch maar gekocht, want ik moest iets.

    Bij ons is de zon inmiddels goed door aan het komen, vanaf gisteren stijgen de temperaturen ook aanzienlijk. Zo wordt het morgen 29 graden en moet ik woensdag met 31 graden gaan werken, een beetje te veel van het goede als je het mij vraagt..

  • 15 April 2013 - 12:20

    Ine:

    Hallo Jeroen .

    Daar ben ik weer,het is weer een mooi verslag wat je hebt geschreven .
    Ben best wel een beetje jaloers (grapje).
    Je doet het echt goed daar hou het vol, dit neemt je niemand meer af.
    Ik heb net je brief gekregen met een paar leuke foto's en een kaart,
    bedankt vind ik erg leuk.
    Geniet volgende week in Miami kon ik maar met je mee.
    Hier is het weer ook beter nu dus bedankt voor het mee sturen.
    Ik ga nu jakken met een vriendin .

    Jeroen groetjes Jo&Ine

  • 15 April 2013 - 17:45

    Ger:

    Hoi Jeroen,

    wat leuk die post die we vandaag ontvangen hebben, het was echt een verassing. Ik zou bijna overstag gaan, om toch een keertje naar Amerika te gaan. let wel, BIJNA. Het is me toch net een beetje te ver.
    Hoe dan ook bedankt voor je correspondentie en ik wacht in spanning je volgende verslag af.
    groetjes vanuit ( een nu zonnig) Nederweert, Ger

  • 16 April 2013 - 18:26

    Rosalie:

    Haa Jeroen,

    Wat fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt op je stage.
    Laat die Amerikanen maar een poepie ruiken.

    Heel veel succes en plezier, geniet er lekker van.

    Groetjes rosalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 29461

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: