Waarom ik? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Waarom ik? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Waarom ik?

Door: Jeroen Silkens

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 Mei 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Hallo allemaal,

Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen; wat vliegt de tijd!
Een maand lijkt een week en een week lijkt een dag, ongeloofelijk! Ik heb weer het een en ander meegemaakt, dus zorg maar dat je er klaar voor zit!

Ik begin bij Miami, wat waren dat vier leuke dagen zeg! Zon, zee en strand zijn de woorden die de lading helemaal dekken. Anders dan veel mensen tegen mij zeiden, doen ze in Miami niet zo moeilijk over de (alcohol) leeftijd. Dit resulteerde in lekker(e) (grote) cocktails ;)

Het is erg grappig om het verschil tussen bijvoorbeeld Miami en Washington te zien. In Miami zie je echt het geld, mooie lamborghini's en Rolls & Royce's zijn daar heel normaal. Daarnaast kent Miami volgens mij alleen maar gespierde en knappe mensen.. haha, viel ik daar even uit de boot ;)

Naast alle leuke herinneringen en ervaringen was er helaas ook een negatief puntje. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden zeggen ze wel eens ;) Door alle tijd in de zon (die al veel sterker is dan een bleekscheet als ik gewend is) was ik behoorlijk verbrand. Met behoorlijk bedoel ik dan ook dat ik vuur rood was over mijn hele lichaam en dat ik zelfs blaren had van de zon. Ik kon met moeite nog een beetje (moeilijk) lopen.. Gelukkig is alles nu weer bijgetrokken, kan ik weer normaal lopen en is de vervellingsperiode begonnen, veel beter -_-

Het werk is een hele normale zaak geworden. Ik ben aan alles wel gewend en iedere dag gaat toch redelijk volgens een vaste routine.
Nog steeds zijn alle collega's ontzettend aardig en ik ben bang dat ik sommige van hen erg ga missen wanneer ik weer terug naar Nederland moet.

Een paar dagen geleden vond iemand een link naar kaartjes voor een optreden van Rihanna. Hier moesten wij natuurlijk naartoe. Wanneer krijg je nou de kans om naar Rihanna te gaan!? En wat is de kans dat dit optreden plaatsvind binnen 100 meter van jouw appartement? Ik moet eerlijk toegeven dat het in het begin iets tegen viel, maar dat later, toen zij aan haar (grotere) hits begon, de stemming er wel goed in zat!

Dan, koning(inne) dag! Wat een dag was dat zeg! Hoeveel pech kan een mens hebben? Op het werk was het behoorlijk chaotisch. Alles liep door elkaar en mijn collega's hadden een behoorlijke rotzooi van het papierwerk gemaakt, voordat zij zelf naar huis gingen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik een uur langer moest blijven om alles op orde te krijgen.

Met een uur vertraging vertrok ik dan toch eindelijk richting de nederlandse ambassade, alhoewel dat dacht ik...
Ik zat namelijk op een heel verkeerd metro station. Na wat hulp kwam ik erachter dat ik vier stoppen eerder uit had moeten stappen.. Terug de metro in! en uitgestapt bij het aangegeven metrostation. Helaas nog steeds niet het goede, Na nog wat (goede -_-) hulp in de goede richting vertrokken met een taxi. (Dit was echter niet zomaar een taxi, het had een chauffeur die je altijd in films ziet, hij had lang, grijs, vies haar en wratten op zijn gezicht, apparte verschijning in ieder geval!)

Helaas was de chauffeur ook niet helemaal gekwalificeerd, aangezien hij het adres niet wist te vinden. Gelukkig had iemand mij eerder verteld dat het dicht bij het kruispunt Nebraska/ Nevada ligt, waar ik mij dus ook af heb laten zetten. In the middle of nowhere begon ik opnieuw een zoektocht naar de nederlandse ambassade.

Een buschauffeur aangesproken die mij ook niet kon helpen, echter ik had meer geluk bij een meisje die juist uitstapte. Na het de zoveelste keer opgezocht te hebben op internet bleek het nog 35 minuten lopen te zijn. Echter (en nu komt het) het meisje woonde in de buurt en wilde mij wel brengen met de auto. Heel wanhopig stapte ik bij haar in de auto (sorry mam en pap) en zij heeft mij vervolgens naar het goede adres gebracht, onderweg hadden wij nog een héél leuk gesprek!
Ik denk dat dit de leukste ervaring in Amerika was tot nu toe, zo zie je maar, eind goed al goed!

Op de ambassade was het erg leuk. Het was nog steeds mijn pech dag, dus ook hier moest er weer iets gebeuren. Ik ging onderuit en molde daarbij de camera van iemand anders, echt top! Deze dag was zeker niet voor herhaling vatbaar!

Vandaag ben ik met Inge naar Old Alexendria geweest, hier hebben wij een boottocht genomen met eindbestemming George Town. Mooi weer en een leuke dag! We hebben hem dan ook goed afgesloten met een lekker dinetje aan het water, ik waande mij eventjes in Frankrijk ;)

Gelukkig wordt mijn lijstje van dingen die ik nog wil doen/ zien steeds kleiner. Toch, vervelen zal ik mij voorlopig nog niet!

Hou jullie haaks!
Tot schrijfs,
Jeroen.




  • 05 Mei 2013 - 20:32

    Rosalie:

    Haaa Jeroen,

    Ook dit verslag heb ik weer met plezier gelezen. Wat maak jij toch veel mee daar in Amerika. En wie weet ook nog een nieuwe vlam daar zo!


  • 06 Mei 2013 - 13:05

    Ine:

    Hallo Jeroen .

    Hier weer wat nieuws vanuit Weert.
    Je verslag is weer geweldig,je maakt ook heel wat mee.
    Ik had al van mam gehoord dat je flink verbrand was,Jo weet precies
    wat je gevoeld hebt is hem gebeurd op Costarica .
    Ik hoop dat het nu goed genezen is.
    Wat ga nog allemaal mee maken,laat het weten,het is leuk om te lezen.
    Zo zijn we ook een beetje bij je in the U.S.A.
    We staan hier weer voor het bambie treffen ,druk druk.
    Daarna moeten we ook jou verjaardag vieren zonder jou.
    Het zal voor jou ook vreemd zijn ,maar ze zullen je daar ook wel verwennen.
    Geniet van alles want zoals je al merkt de tijd vliegt voorbij.

    Jeroen groetjes van Jo&Ine

  • 07 Mei 2013 - 00:49

    Jeroen Silkens:

    Haha, fijn dat jullie mijn verslagen leuk blijven vinden ;)
    Er zal waarschijnlijk nog heel wat gaan gebeuren hier in Amerika, dus ik zal zeker blijven schrijven!

  • 07 Mei 2013 - 19:39

    Ine:

    Ha Jeroen.

    Vandaag je kaart,pen en chocola gekregen.

    Dank je wel.

    Groetjes Jo& Ine ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 29436

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: