Here we go! - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu Here we go! - Reisverslag uit Massachusetts Avenue Heights, Verenigde Staten van Jeroen Silkens - WaarBenJij.nu

Here we go!

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

27 Februari 2013 | Verenigde Staten, Massachusetts Avenue Heights

Hallo allemaal,

Het is alweer een klein weekje geleden dat ik voor het laatst iets geschreven heb. Het is dus eens tijd voor een nieuwe statusupdate.
Ga er maar eens goed voor zitten, pak je nog snel iets lekkers te drinken of pak er iets lekkers te snoepen bij, want daar gaan we.

De afgelopen dagen waren niet heel anders dan de andere dagen. Nog steeds werk ik, met veel plezier, in de housekeeping afdeling en ben ik druk bezig met het leren van het openen en het sluiten van de shifts.
Het hotel heeft mij er nog steeds niet uitgegooid ;) dus dat is een goed teken!

In mijn laatste verslag schreef ik over een NBA basketbalwedstrijd waar ik vrijdagavond nog naartoe zou gaan. Het was erg leuk! Het is hier ongeveer net zo groot als een voetbalstadion. Ik heb zelfs zelf nog even een bal mogen werpen, helaas niet geraakt ;o eigenlijk alles behalve raak, haaha. Maar wel weer een hele ervaring rijker.

Maar weer terug naar het werk..
Aangezien ik vorige week de openingsdienst mocht draaien, wilde het hotel mij deze week leren hoe ik de sluitdienst moet draaien. Dit hield in dat ik de laatste dagen van 11:00 uur tot 19:30 uur heb moeten werken. Om eerlijk te zijn vind ik het verschrikkelijke uren. Je staat op, gaat naar het werk, doet je ding, gaat naar huis, kruipt het bed in en gaat slapen, enz. Ook het werk wat verricht moet worden tijdens de sluitdienst is niet zo leuk als bij het openen. Misschien komt dit ook omdat ik nog een beetje aan de nieuwe procedures moet wennen. Ik hoop dat het nog gaat veranderen, want in de toekomst zal IK de sluitdiensten moeten draaien. Aangezien we binnenkort een inspecteur op bezoek krijgen moet alles er piekobello uit zien, soms brengt die nog wat stress met zich mee.

Iedereen in het bedrijf ziet mij al als een echte onafhankelijke supervisor die zelf zijn beslissingen kan nemen. Gelukkig loopt er wel nog steeds iemand met mij mee die mij hier en daar wat stuurt. Gisteren stond ik er even anderhalf uur alleen voor en pas dan merk je hoe moeilijk het wel niet is. In eerste instantie dacht ik het goed zelf te kunnen, maar het viel toch wat tegen. Geen paniek! Er is niets ernstigs gebeurd, alles ging gewoon zijn gangetje.

Gisteren hebben we een drugstest moeten doen voor het bedrijf. Iedereen moet natuurlijk clean zijn. In Amerika is dit dan ook heel gewoon. Niet dat je clean bent, maar zo'n drugstest is heel gewoon.. ofja ik weet niet of het gewoon is dat je clean bent.. Acht, laat ook maar, jullie snappen wel wat ik bedoel ;) Wat houd een drugstest in? Niets eigenlijk, gewoon in een potje plassen.. haha ;) How simple can it be?

Vandaag, woensdag, heb ik lekker vrij. Vanmorgen ben ik naar een soort gemeentehuis geweest om een social security nummer aan te vragen. Dit is verplicht als je wilt gaan "werken" in de USA. Op de terugweg scheen zelfs de zon even! haha. Daarnaast ben ik samen met Marleen naar het kunstmuseum geweest, niet echt heel impresive als je het mij vraagt.. maar we zijn er wel weer geweest.

Toen we onze weg vervolgde naar huis gebeurde er iets onwaarschijnlijks. Er kwam een heel peloton politie de straat in gereden en zij zette elke hoek en straat af. Marleen en ik waren natuurlijk onder de indruk en hadden onze fotocamera's al in de aanslag. Er ging natuurlijk wat gebeuren! Het bleek dat we achter het witte huis zaten en dat de (vice) president zojuist vertrok. Ik kan jullie een ding vertellen. He is precies hetzelfde als jullie altijd in de films zien; grote zwarte SUV's met in het midden drie Limosines. Mij krijg je niet zo snel van de kaart, maar toen dit gebeurde moest ik wel even herorienteren, haha.

Vanavond ga ik naar een stand- up comedy show. Ik ben benieuwd, ik heb namelijk geen idee wat ik ervan kan verwachten.
Morgen kan ik lekker uitslapen en denk ik dat ik even naar pentagon city (the mall) ga. Van al dat harde werken zijn namelijk 2 van de 3 paar schoenen al kapot. Alsof ik Maratons heb gelopen.. gewoon spontaan uitgescheurd bij de zool. Ik hoop dat ik morgen nieuwe kan scoren.

Zo.. mijn glas is leeg (niet eens half gevuld..), het snoep is onderhand wel op en ik krijg pijn aan mijn bips van het zitten op de houten stoel, dus bij deze: tot de volgende keer maar weer!

Groetjes,
Jeroen.

P.s. vergeten jullie niet de foto's te bekijken!



  • 01 Maart 2013 - 18:28

    Ageeth Westenbrink:

    Hoi Jeroen,
    Wij genieten erg van je wekelijkse verslagen. Zo te horen heb je het enorm naar je zin. Wat een leuke en leerzame ervaring moet dit voor je zijn. Blijf vooral schrijven !
    Groetjes,
    Yvette en Ageeth

  • 01 Maart 2013 - 19:55

    Fam. Iglesias:

    Ha Jeroen,

    Je kunt aan je reisverslagen merken dat je het goed naar je zin hebt in D.C. Zowel in het hotel en er buiten.
    Wat leuk dat je naar een basketbal wedstrijd bent gaan kijken. De foto maakt al heel veel indruk.
    Alles is big in de U.S.A.. Wij gaan dadelijk naar pap en mam koffie drinken,

    See you. Hasta pront,

    Fam. Iglesias

  • 04 Maart 2013 - 20:24

    Vivian Garos:

    Jeroen! Zo leuk om je reisverslagen te lezen. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt daar! Ik ga je nu even een wat uitgebreider bericht sturen op facebook haha. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Welkom op mijn pagina! Hier zal ik reisverslagen, statusupdates en niet te vergeten leuke foto's posten van mijn reizen. Ik zal mijn uiterste best doen om jullie allemaal op de hoogte te houden ;)

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 29444

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 28 Augustus 2015

Dubai

06 Februari 2013 - 28 Juli 2013

United States of Amerika

Landen bezocht: